26 Aralık 2012 Çarşamba

Tasarlays Tasarım Yarışması


Yarışma Teması: Ürün tasarımı

Yarışma Amacı: Fritolay’in kullanım hakkına sahip olduğu LAY’S cips markası için, markanın sembolü haline gelebilecek, günlük yaşamda kullanabilecek özgün, kullanışlı, üretilebilir cips kasesi ve kaseye takıp çıkartılabilecek bir yapıda sosluk tasarımı geliştirmek oluşturur.

LAY’S markası için cips kasesi ve sosluk tasarımı yarışması kapsamında katılımcılardan özgün ve yenilikçi kase ve sosluk tasarımlarının geliştirilmesi beklenmektedir. Yarışma kapsamında juri tarafından seçilecek kase tasarımı LAY’S cipslerinin sembolü olarak kullanılacaktır. Yarışma sonucunda birinci seçilecek kase ve sosluk tasarımı üretilerek Fritolay tarafından bakkal, market vs Fritolay tarafından belirlenecek satış noktalarında Fritolay tarafından belirlenecek sürede satışa sunulacak, promosyon olarak dağıtılacak ve LAY’S ’in reklamlarında, billboardlar, outdoorlar, poster, paket tasarımları ve POP malzemeleri gibi tüm görsel malzemelerde kullanılacaktır.
Yaratıcı Brief:
Tasarlanması beklenilen kase ve sosluğun,
  • LAY’S markasını hatırlatıcı bir sembol haline getirilebilecek kadar çarpıcı, akılda kalıcı ve özgün bir tasarım olması
  • LAY’S ‘in hedef kitlesi tarafından severek kullanılacak bir tasarım olması,
  • Tasarımının LAY’S ’in doğal, sade ve şık olan imajını yansıtması,
  • Kullanıcıya LAY’S ’in renk ve logosunu şekil ve renk itibarı ile anımsatması ancak markayı ön planda göstermemesi, logo kullanılmaması
  • Kullanılırken tüketiciye promosyon ürün olduğunu hissettirmemesi,
  • En az 60 gr, en çok 200 gr cips alabilecek büyüklükte tasarlanması,
  • İçerisine 60 gr cips konulduğunda cipslerin kasenin içinde kaybolmamasının ve 200 gr cips konulduğunda ise etrafa dökülmemesinin göz önünde bulundurulması,
  • Malzeme olarak seramik, cam, ahşap veya plastik kullanılması,
  • Isıya dayanıklı olması, bulaşık makinesine konulacağının göz önünde bulundurulması,
  • Seri üretime uygun olacak şekilde tasarlanması,hedeflenmektedir.
  • İçine sos konulabilmesi için toplamda 200 gr sos alabilecek, ana cips kasesine takılıp çıkarılabilecek bir yapıda bir veya birden fazla sos kasesinin tasarlanması
  • Sos kasesinin de seri üretime uygun olacak şekilde ısıya dayanıklı olması gerektiği göz önünde bulundurularak tasarlanması
Yarışma Takvimi
  • Yarışma başlangıcı: 1 Aralık 2012
  • Son başvuru tarihi: 31 Aralık 2012
  • Sonuçların açıklanması: 30 ocak 2013
Yarışma Jürisi: 
  • Aysun Altındağ Omletistanbul /ETMK Istanbul Şube Başkan Yardımcısı
  • Oya Akman Oya Design/ ETMK üyesi
  • Can Yalman Can Yalman Design, ETMK üyesi
  • Görkem Önal Fritolay Adult Kategori Marketing Manager
  • Aslı Aydoğan Gürallar Art&Craft, ETMK üyesi
  • Güngör Güner ETMK üyesi
  • Ayfer Tüfekçi Fritolay Lay’s Assistant Brand Manager
Katılım Koşulları:
  • Yarışma TC ve KKTC’deki üniversitelerde Mimarlık,’Tasarım ve Güzel Sanatlar Fakültesinde okuyan öğrencilere’ ve bu bölümlerden mezun ve bu sektörde  çalışanlara açıktır.
  • Yarışmacılar birden fazla tasarımla yarışmaya katılabilir, ancak her farklı tasarım için yeni bir katılım  formu doldurulmalıdır.
  • Yarışmacılar tasarımlarıyla beraber, www.tasarlays.com’dan doldurdukları katılım formunu ve proje açıklamasını www.tasarlays.com adresine yükleyerek yarışma koşullarını, şartname hükümlerini, gizlilik koşullarını ve jüri kararlarını aynen kabul etmiş olurlar.
Katılım Şekli ve Adresi:
Ödüller:
  • Birincilik Ödülü: İtalya’daki Tortona Tasarım Haftası’na 2 kişilik bilet kazanıyor. Tortona Tasarım Haftası ziyareti için gidiş-dönüş uçak bileti ile 4 günlük 3 yıldızlı otelde konaklama masrafları, vize ve seyahat harcamaları ve yurt dışındaki harcamalar için 2 kişiye toplamda 1.000€ Lay’s tarafından sağlanacaktır.
  • İkincilik Ödülü: Yeni iPad 32GB 3G+Wi-Fi
  • Üçüncülük Ödülü: Yeni iPad 32GB 3G+Wi-Fi
Yarışmayı Düzenleyen Kuruluş:
  • Fritolay
  • ETMK
İletişim ve Ayrıntılı Bilgi:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder